tisdag 18 mars 2008

Bullkamp!

Kvällens ledord med SKUN (Svenska Kyrkans Unga i Nättraby...fritt översatt...och förkortat):

Stark

Listig

Snabb

Smakfull

Det hela började med att vi smygpysslade lite påskpyssel. Eftersom F (för dagen "bestämd") och M är sjukt pyssliga av sig försökte jag helt enkelt göra som dom...det gick sådär:)

Nio pers var vi ikväll. Ungdomarna 4 killar, 4 tjejer. Självklart blev det en "Killarna mot Tjejerna" kamp!


Tjejerna vann första deltävlingen Stark! Trotts D1:s protester...mot att de sammarbetade inom laget (under sammarbetsövningen)...sjukt rolig protest!

Bild från deltävling: Stark

Listig var uppgift nummer två och innebar såklart en "hela havet stormar" omgång. Alla tjejer utom H blev snabbt utslagna. H höll sig kvar ända till slutet tills D2 (den andra D) slutligen lyckades sätta sig ner snabbare, vilken rysare! 1-1


I tredje deltävlingen Snabb överraskade D2 stort och lyckades fånga den fallande pinnen. Riktigt imponerande. Utjämnade därför till 1-2


Slutgiltiga provet Smakfull a la "Chokladmuffins" tog sin början. Tjejerna med F i spetsen använde sig av överkvallifiserade köksredskap (typ elvisp och sånt) och fick till en helt annan klass på smeten än vad den andra gruppen fick. Själv måste jag erkänna att jag är mer av en killungdomsgrupp när jag själv bakar och kan se F som en stor förebild. Hon är riktigt bra och go. "Ibland" lite negativ till det här med Jesus och Gud fast för mig kommer hon alltid vara en Jesus förebild, sådetså!:)


Nu tror vi kanske att kvällen var slut. Bullarna är bakade, slutet gott allting gott...hehe...Nä För bullar en sånhär kväll bakas inte bara...de äts upp! Och när bullarna inte går jämnt ut i laget vad händer då?


Bild 1: Jo! D1 kommer på den briljanta idén att köra sten-sax-påse om de två felande muffisarna. Och! Tillägger han. Om två stycken tar samma symbol vinner båda två (utifall att).




Bild 2: Sten-Sax-Påse har börjar. Monekylerna dallrar i luften



Bild 3: D2 vinner och får äta extra många muffins! Dvs lyckades inte D1 trotts alla "special" regler



Till bullkampen hör även att tjejernas muffins blev klara en stund innan killarnas "Jamen, inga problem vi får dela lika rakt av bara" (menade jag) "NÄ! Aldrig, våra muffins går ju att äta!" (menade tjejerna).
Sen när killarnas muffins också blev klara var de trotts en lite annorlunda smet också riktigt goda (säger jag som höll mig lojal mellan båda lagen och fick därför muffins från både här och där:) Riktigt bra!:) ). En riktigt trevlig kväll.
Och torsdagens text (som vi också läste ikväll innan vi skilldes) lyder:

Vid era sammankomster går det inte att hålla Herrens måltid, för var och en tar genast för sig av sin egen mat, och den ene sitter hungrig medan den andre har druckit sig berusad. Har ni inte rea hem där ni kan äta och dricka? Bryr ni er inte om att det är Guds församling? Skall de som inte har något behöva skämmas? Vad vill ni jag skall säga, skall jag berömma er? Nej, för det här får ni inget beröm.
Jag har själv tagit emot från Herren det som jag har fört vidare till er: Den natten då herren Jesus blev förrådd tog han ett bröd, tackade Gud, bröt det och sade: "Detta är min kropp som offras för er. Gör detta till minne av mig." Likaså tog han bägaren efter måltiden och sade: "Denna bägare är det nya förbundet genom mitt blod. Var gång ni dricker av den, gör det till minne av mig." ( 1 Kor 11:20-25)
Jamen! Vi vill ha beröm! Sa M och F i kör efter texten. -Dela muffisen nästa gång då:)

2 kommentarer:

AnnA sa...

Vänta lite nu! Var inte J med i sten-sax-påse??? Eller var han den förste som åkte ur?:)

David sa...

Hallå Anna! Jag fick faktiskt också muffins. Resultat i sten-sax-påse:
David - 3 = Muffins
Dag - 3 = Muffins
Markus - 2 = Ingen muffins :)

Vi måste göra om det här xD.