onsdag 5 mars 2008

Kloning tack

En del skulle planera helgens konfirmandläger

En andra del vara med på morgondagens kontraktsdag kring att arbeta med ungdomar

Den tredje delen skulle få sätta sig på tåget ap-tidigt imorgon ner till Lund för att vara med på en träff för oss nyprästvigda

Fjärde delen tar tag i söndagens två gudstjänster

Femte delen inser att: Palmsöndagen, Skärtorsdagen och Långfredagen behöver förplaneras tillsammans med övriga medverkande etc.

Sjätte delen skulle stänga av väckarklockan. Sova ut, äta en lång frukost och ta på sig springskorna och bara ge sig ut på en härlig långrunda


Ok...nu är det bara upp till mitt "goda" samvete att bestämma vilken del jag ska vara:)

..känner att del två och tre utesluter varandra medans de flesta andra går att kombinera med en av dessa två. Samvetet säger mig att jag borde vara med på kontraktsungdomsdagen, fixa med lägret, titta på gudstjänsterna och sen stupa i sängen och upp och springa på fredag förmiddag innan jag åker iväg på läger:)

....ok snart blir det en ole dole doff!

Ser fram emot söndag och 1300 gudstjänsten. Konfirmanderna ska i stort få planera denna på lördag eftermiddag (efter lite utelekar efter lunchen). Undrar om jag kan få med några att predika med mig?...ska försöka fixa fram lite olika texter att läsa/dramatisera etc. Det blir mitt första konfirmandläger som präst...wow....undrar om jag ändå får hålla på och leka runt, knyta ihop deras skor och lägga grädde i deras händer när de sover och sen väcka dem....eller ska jag ha lämnat det stadiet och själv vakna upp av att dom lagt grädde i mina händer..... ah... ok det blir en ole dole doff på den också!

Inga kommentarer: