lördag 22 mars 2008

Fastan är över!!!

Jag säger bara: Godis, Dataspel och första dagen utan penselin (=en liten joggingtur idag). Kan det bli bättre???? Livet är underbart!

JESUS ÄR UPPSTÅNDEN! -JA, HAN ÄR SANNERLIGEN UPPSTÅNDEN!


Har inte mindre än tre chokladkakor i mina ägor...just nu iallefall:)

Igår på långfredagen slog det nog rekord i gensvar från församlingen kring hur bra de tyckte gudstjänsten var. Kanske att de sju banden av Harry Potter jag staplade upp i predikan hade med saken att göra eller den sjungna Litanian till tvärflöjt gjorde susen...två stämningsfulla gudstjänster blev det, kul.

3 kommentarer:

– – – sa...

Tar vi inte ut glädjen lite i förskott nu? Det är ju först i natt vi får fira Hans uppståndelse och seger över döden... :)

Anonym sa...

Harry Potter, i kyrkan!?!?!?! Jag är i kyrkan försällan ;)
Du Anna, det är inte så att du har en sjukt bra bok om olika engelska bibelöversättningar? Eller råkar veta var jag kan hitta en sådan?

AnnA sa...

Prästkandidaten: Sant! Ska snart på midnattsmässa för att jag inte kan hålla mig att få veta hur det gick!!! Långfredagen är en enda stor Cliffhanger!

Bettan: Jag har ett par stycken engelska biblar fast ingen koll på någon bra bok om dem...hm...maila någon lärare på teologen och fråga!