söndag 9 mars 2008

livsvisdom V

Vill du ha världens kick?


:::Umgås med 21 underbara konfirmander en helg och avsluta med gudstjänst!:::


Dagens avslutningsgudstjänst var absolut något av det bästa jag gjort under mitt första år som präst!!

ALLA konfirmanderna var med och gjorde drama. Fem grupper, fem olika kallelseberättelser från bibeln. Deras uppgift var att gestalta den först som det står och sen sätta den in i vår nutid.

Vilka de fem grupperna var går att läsa under P:n Predikningar och Publicerat

1 kommentar:

AnnA sa...

Har glömt att nämna en livsvisdom. Första gången jag klädde mig för att åka rullskidor tog jag i lägenheten på mig alla sorters skydd. knäskydd, armbågsskydd och handledskydd. Handledsskydden gjorde att jag inte kunde bära särskilt mycket grejer (vilket J fick ta istället:) ) kund einte öppna bilen, inte knyta pjäxorna etc. Sen när jag "inte" kunnat göra något och det bara återstår att ta på stavarna...passar ju inte stavarna och skydden... såklart:) ...dvs. HANDLEDSKYDD PÅ INNEBÄR ATT DU INTE KAN GÖRA NÅGOT ANNAT....helt sjukt men sant.