fredag 28 mars 2008

Stark dag

Fått uppleva något av det starkaste jag gjort vid en begravning idag. Barnbarn -sjunger/spelar och sen vänder sig om för att lägga sin blomma på kistan. Otroligt starkt.

Haft en bra begravningsdag idag, många intryck och lärt mig massor.

Kroppens krafter börjar komma tillbaka...och för att ta det extra lugnt blev första passet efter sängliggandet rullskidor:) (nämligen helt omöjligt att köra ett hårt pass på dessa ting, änsålänge...). Imorn ska jag gå en rask promenad runt staun (Trossö) och om det går bra ska jag på söndag jogga/kräla/åla mig fram en liten liten minirunda (lovat migsjälv ca 20-25min). Sen får jag se på måndag...mitt mål är att inte ligga ännu en vecka...tre har gott och väl räckt.

Teologdagen igår var mer mysko än vad jag trodde (sjukt mkt präster på samma plats) samtidigt som det blev så pass inspirerande att jag absolut tyckte det var värt att åka till Lund!...fick lite inspiration till nytt doptal och gudsjänstprojektet till Riksmötet (funderar på en dialogpredikan mellan en präst och imam).

Imorn ska jag emigrera till Lund en stund...planerar att imigrera (heter det så) tillbaka under söndagen...ngt förslag på besöksbar kyrka längst E22?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för att du delar med dig av dina tankar och erfarenheter! Jag är på väg att ändra yrkesinriktning från gymnasielärare (sh/re) till präst. Har dock inte informerat någon (förutom min man) ännu. Ska träffa rekryteringsansvarig i stiftet för första gången nu på måndag. Har läst en del på din blogg och dina ord har inspirerat mig!

AnnA sa...

Gytt! Lycka till, jag bytte också från gymnasielärare till präst, något jag aldrig ångrat.

Första mötet med stiftet kan vara grymt nervöst. Hur svarar vi (sådär spontant) t.ex. på fråga: Varför just Sv.kyrkan? Vaför vill du bli präst etc. på ett sätt så att det blir förståeligt för någon annan än för ensjälv i sitt huvud:) ...fast rekryterarna är väldigt vana och bra människor som tur är. Än en gång verkligen Lycka på måndag!

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the TV Digital, I hope you enjoy. The address is http://tv-digital-brasil.blogspot.com. A hug.