torsdag 13 mars 2008

It´s alive!

Idag känns det bättre....eller bättre och bättre. Febern börjar försvinna och tanken på att ligga i soffan hela dan ger mig nästan liggsår....ah! Ångest! Jag är inte gjord för att inte göra någonting, ligga stilla i soffan och ta det lugnt!
Även om det nu är det enda som jag faktiskt orkar göra var det lättare när jag hade feber för då funkar inte tankarna i huvudet så bra...idag däremot börjar tankarna flyga iväg till det jag verkligen behöver göra, det jag vill göra och ja allt helt enkelt.

Igårkväll fick jag ett sms av en konfirmand "Haha Chicken som är sjuk"...JAMEN tack då! Självklart skrev jag ett mycket ödmjukt svar tillbaka: "Chicken! Kan jag inte få vara något häftigare...Leopard t.ex.!" Har inte fått något svar på den önskan än...


Mina tankar går just nu till Söndagens två familjegudstjänster. Palmsöndag. ...hm...på den ena gudstjänten har barnen gjort mantlar och palmblad i gången, små åsnor att hålla i händerna och kors i lera som de har runt halsen...sjukt kreativa! ...ska bli spännande och se vad vi kan göra av alla dessa ting och funderingar som finns om varför vi håller åsnor i händerna, lagt ut palmer och mantlar...är det inte kallt utan dem t.ex. och! Hade det inte varit häftigare att hålla något annat i händerna är åsnor!!! (kanske ska smyga mig hem till mamma och pappa och låna några av min brors avlagda Hemangubbar)
Plus att barnen ska sjunga en Bamsesång....ska fråga J om jag inte kan få låna några av hans Bamsetidningar:)

Till den andra gudstjänsten som också är en familjegudstjänst kommer vara i församlingens bönhus. Ett riktigt härligt hemtrevligt ställe som har söndagsskola varje söndag klockan 10 men nu på söndag alltså familjegudstjänst. Ska bli grymt spännande och roligt! ...får dock inte hetsa upp mig alltförmycket utan ta det lite lugnt och tänka på att jag är krasslig....haha (tror jag på den själv eller...)

Inga kommentarer: