tisdag 20 november 2007

109

"Skriv frågor som ni fått fram tills nu under konfirmationsläsningen. Saker ni inte har fått svar på eller skulle vilja veta mer om."

En fråga per post-it lapp

I min hand har jag nu 109 lappar...ett snitt runt tio frågor per konfirmand och de fick inte mer än max tio minuter en kvart att skriva.

Tänkte inte skriva ner alla frågor här men en del är verkligen djupa. ...handlar om saker som jag utan denna fråga troligtvis inte hade tagit upp i konfirmationsläsningen...och det bästa är att frågan kommer från dem.

-Uppskattar Gud kärlek?

-Hatar Gud någon?

-Hur många hästkrafter har Kyrkoherdens bil?

-Vet den som är Gud att han är det?

Nästa gång är det upp till mig och pedagogen att svara på frågorna....plus fixa fram lite extra mycket fika kanske...för att citera en go spääxare "Jag kan inte vara rolig (läs tänka) utan muffins"

Inga kommentarer: