onsdag 14 november 2007

Härligt med fylld lägenhet!

Tidigt i höstas satte ungdomsgruppen tillsammans med mig och pedagogen höstens program. Ikväll var tanken: Hälsa på hemma hos prästen. Och det har vi sannerligen gjort!

Nio ungdomar, en präst och en pedagog har vi idag varit här hemma...och det blev grymt trevligt. Vi bakade muffins med valfritt innehåll (läs: äppel/kanel, dumle, gelehallon, praliner eller helt enkelt en mix av alltihop...resterna ska förresten andra delar av arbetslaget få imorn...mums:) ).

Vi gjorde en evolutionslek (mkt populär lek inom Kristendomen för övrigt) som i sin tur delade in oss i två lag. Dessa lag tävlade sen fruktansvärt hektiskt, intensivt och mycket i musik o sångtävlingen: "Nättraby-dobidosingalong" Grönt lag vann med 35 mot Svart lag tätt efter på 31.
Skulle kunna ge vadsomhelst för en inspelning av vår kära pedagog adrealinhoppandes "Jag kan! Jag kan! Ooooooo...ahh jag kommer inte på den" (eller den svarta blicken på lagkamrat M efter att han sjungit "För att du finns, för att du kan" på Carola samtidigt som hon själv börjat sjunga på Stormvind...haha om blickar kunde döda) och inte minst det andra lagets stjärna som på reflex studsade upp på varje fråga oavsett om svaret fanns där eller ej...otroligt roligt:)


En annan sak jag kommer sitta och dagdrömma lite om imorn är dagens konfirmationsträff kring Bön... tänk om alla konfirmandledare någon gång skulle kunna få uppleva en sån go grupp konfirmander...helt otroligt. Ska bli kul att ha en heldag om Julen tillsammans med de andra konfirmandgrupperna. "Tisdagsgruppen bästa gruppen" ....är det så man (kvinna) blir en sektledaere:) (sektledare är föresten något jag har grymt myckte åsikter och fördomar mot...måste börja samla fakta)

Inga kommentarer: