torsdag 22 november 2007

Inte ett ord ...i positiv mening

Idag har jag haft en upplevelse jag inte kunnat sätta fingret på innan (eller i allefall såhär riktigt tydligt). Jag har kännt mig helt och fullt delaktig i ett samtal utan att själv säga ett ord.

En del i att vara präst...eller rättare sagt en stor del i att vara präst är att vara en anställd medmänniska. En lyssnare. Har pratat massvis med människor sen jag blev präst....men oftast har jag på ett eller annat sätt kännt behovet av att planera, driva frammåt eller förbereda mig på samtalets gång etc.

Kanske är det för att jag mer och mer blir varm i kläderna för idag hade jag upplevelsen av att vara helt med i samtalet utan att säga flaska. ..det rullade på, på ett helt fantastiskt vis.


Annars är det en otroligt hektiskt period just nu. Söndagar, dop, begravningar, SPÄÄX, lund, Karlskrona Domsöndag, Advent...och jul!...ah kan inte Maria knipa lite?:)

Ikväll ska jag få vara med spääxet, imorn är jag kyrkopolitiker, på lördag vandrar jag, pedagogerna och helgkonfirmanderna i Lund...alltihop knyts ihop på söndag då jag och min kära kyrkoherde äntligen ska få dialogpredika king Domen

Inga kommentarer: