söndag 4 november 2007

Jag tror...men inte på könsroller

Av någon anledning läste jag idag en kontaktannons/presentation. En lite äldre man (35-45) sökte sin livskamrat. Presentationen var uppbyggd på ett sätt att jag skulle fortsätta scrolla ner och läsa om jag "passade in" eller "höll med" påståenderna.

Det var då det slog mig... Jag tror ju inte på könsroller!!!

Jag tror inte vi har ett visst handlingsmönster eller åsikter beroende av kön. Vi är alla olika individer. ("tyvärr" gjorde nu denna upptäckt att jag inte längre uppmanades fortsätta mitt scrollande i mannens presentation...som var för väldigt tydliga könsroller)

Kan ses som en litet/upptäckt eller ja upptäckt och upptäckt jag har länge proklamerat (till vissa av mina vänners förtret) att vi inte kan säga kvinnligt, manligt etc.

Den stora upptäckten är dock att detta fick polleten i könsneutrala äktenskap att trilla ner! (Den har trillat ner innan men nu gjorde den det lite extra tungt). Just nu tycker jag att kyrkan ska behålla vigselrätten och göra äktenskapet könsneutralt!!!!

Jepp nu ska jag tillbaka med näsan i predikan...om två timmar är det minnesgudstjänst.

Inga kommentarer: