söndag 25 november 2007

Domsöndagen...check! Nyårslöften...check!

KLARA FÄRDIGA GÅ!

NU är det fritt fram att börja förbereda och fira jul! ...eller rättare sagt om 17 minuter är det okej. Då lämnar vi domsöndagen och kyrkoårets sista söndag och blickar frammåt mot ett nytt år.

Under detta nya kyrkoår tänkte jag passa på att ge några nyårslöften. Inte löften i stil med: Jag ska banta, träna varje dag och bara tänka goda tankar om mina medmänniskor.

Nej ett nyårslöfte i stil med att jag verkligt kan hålla det:

-Jag ger mig ett år att fundera, kravlöst utan "stora" framgångsbehov. Ett år där jag inte behöver ha panik över att skaffa en karriär, familj eller det "perfekta" livet. Jepp ett år där jag inte ska pressa migsjälv att exakt komma på vad jag ska göra/bli när jag blir stor...ett år att testa på lite olika helt enkelt. Jepp! Klara färdiga gå!

Inga kommentarer: