onsdag 26 november 2008

Adventsnervös!

1a Advent är en stor helg i kyrkan...många människor kommer. Kyrkan pyr av en härlig stämmning. Våra två kyrkor kommer vara fyllda av körer, solister och trumpetare....och så jag... För andra året i rad har jag "äran" att leda firandet i helgen...och ja...jag är nervös.

Förra året minns jag att jag var åsna...handkostymen ligger fortfarande i hyllan...vad blir det i år? Hittade en damtidning från 2003 med rubriken "Victoria ledsen, Daniel klarar inte pressen..." Känns som att det inte har hänt något på den fronten (damtidningars innehåll) de senaste fem åren...så varför är jag nervös för hur jag ska "förnya" mig... jaja utan prestationskrav skulle jag nog inte göra mkt...mer än att sova förståss...vilket jag ska ta och göra nu.

Har efter mycket om och men fått lov att imorgon förmiddag sitta hemma och jobba vid dator istället för att gå omkring på jobbet och inte få ngt gjort med papper och penna...tycker det är lustigt hur jag kan ha krav på mig att vara på arbetsplatsen då det inte verkar finnas några krav på min arbetsgivare att göra det möjligt att arbeta (jag klassar dator som vanligt arbetsintrument...likt penna och sudd) på just arbetsplatsen. Jag sätter fem spänn på att jag inte har en dator innan jul:) (här ska det tjänas pengar på missären...vem sätter emot:) )

Inga kommentarer: