tisdag 4 november 2008

Kbok Master!

Sitter nu mitt uppe i min kurs i Kbok 2003 (kyrkobokföring). Och det är inte så dumt som jag trott...har i princip gjort rätt innan om somrarna när jag jobbat med detta system:)

Sitter med ett övningsprogram vilket gör att jag kan viga ihop vilka som helst, döpa mskor som inte riktigt gjort det innan eller att konfirmera personer som inte är döpta. I princip kan detta "datoriserade pappersystem" göra detmesta för den känner inte av om det är etiskt rätt eller rätt enligt kyrkan ordning etc.

Börjar därmed förstå varför jag behöver skriva på alla papper om vilka jag döpt, vigt, begravt etc. Eftersom systemet skulle kunna godkänna vadsomhelst behöver jag ha försäkran på vad jag som förrättare egentligen gjort och vad ev kanslipersonal/program hittat på själv. ...dvs ska jag försöka sluta stöna över allt pappersarbete:) ...försöka ialellfall

Inga kommentarer: