lördag 29 november 2008

Allt ändrar sig

Tittade precis på min predikan på 1 Advent förra året. Min känsla i kroppen innan jag läste var att den kändes ganska bra...i stil med "förra året var gytt"...när jag läste märker jag så fruktansvärt väl att jag aldrig skulle kunna hålla den igen...usch vilka formuleringar...hur tänkte jag etc:) Får ofta höra att: "Snart har du rutin, då kan du bara damma av ngt gammalt" etc...måtte jag aldrig få den rutinen:)
Känns som om det hinner rinna mycket vatten under broarna under ett år. Plus att en predikan är otroligt personlig på det sättet att den utgår från "mina" tankar just nu, intryck från världen just nu (inte för ett årsedan).

De orden jag bråkar med just nu är de biskopen gav mig i måndags "inte i underhållningsbranschen utan i utmaningsbranschen" dessa orden blir väldigt påtagliga första advent. Vi kommer ha trumpet, kör, solister imorn i kyrkan...de liksom jag kan ibland sväva på målet underhållning-utmaning. ...advent är en riktigt utmanande tid! Texterna är egentligen inte att leka med...wow ser fram emot imorn.

1 kommentar:

AnnA sa...

Allt verkar ändra sig utom min blogg just nu:)

Haft lite mkt nu i advent...eller rättare sagt lite mer än vanligt. ska jobba på det. Planerar att fixa lite imorn