söndag 2 november 2008

Svettig Söndag

Halv ett igår natt bestämde vi oss för att springa ett Alhelgonalopp "Silpingeloppet" i Silpinge (relativt logiskt). Efter en hård träning igår trodde jag inte på riktigt att jag skulle kunna göra en kanon tävling idag....så fel jag hade! Alla sorgekänslor denna helgen satte sprätt på benen och jag sänkte mitt pers med två minuter på milen (har inte sprungit så många mil-lop..knappt en handfull innan). Och nu äntligen kan jag titulera mig att ha sprungit en mil på under 50 minuter...närmare bestämt 49:30...till våren och nästa säsong är målet 45! Firat hela kvällen i soffan med After Eight....mkt bra laddning:)

Imorn och tre dagar framöver kommer jag vara på kurs i Glimåkra och lära mig kyrkobokföring! Jepp det är sant! Jag ska bli kanslitant!...eller rättare sagt jag ska nu får lära mig det jag två sommrar i rad har suttit och gjort i receptionen...ska bli spännande att se vad jag egentligen skulle ha gjort med en del grejer.

Samtidigt hoppas jag få några tidiga kvällar, mycket sömn, lite skrivet på uppsatsen och massvis med energi att ta tillbaka till min församling...intressant att se vad som kommer hända nu inför Advent/Jul...jag har lite små kort i rockärmen att ta fram...annars kanske jag spricker av förmycket idéer.

Mot Glimåkra och folkbokföring!

Inga kommentarer: