tisdag 11 november 2008

Snart på skolan

Semester, Prao, Höstlov och Kurser har gjort att det var jättelängesen jag var på skolan senast (pedagogen och jag delar på veckorna...nu har jag de flesta fram till jul).
Att vara på skolan en lunch (ca 11-13 ) i veckan är superbra och kul. Får träffa gamla och nya konfirmander i skolmiljön och framförallt bara umgås tillsammans. Desssutom träffar jag många som inte valt att konfirmera sig men som ändå har massvis med frågor och funderingar som inte fått bli ställda. Hade det funnits utrymme i min tjänst hade jag gärna varit mer på skolan. Nu till advent kommer vi bjuda in de yngre barnen till julvandringar...vilket jag gärna hade gjort med de lite äldre också...få se vad vi tar oss till:)

Nu mot skolan

Igår hade jag föresten en liten släng av Hybris. Vill få mig att springa fortare (trycka på lite mer) och därför när jag skulle hämta bilen på verkstaden fick jag inte 44-45 minuter (som det tog förra gången) utan mindre än 40 min på mig innan de stängde...lite lätt flåsande hann jag dit på 34 minuter...så det går om viljan finns där!:)

Inga kommentarer: