lördag 29 november 2008

Magisk dag

Denna och de senaste dagarna har varit magiska!

Åkte ner till Lund i fredags eftermiddag (efter kommunfullmäktige i torsdags och full dag på jobbet i fredags)

Såg det fantastiskt kommunistiska, broderskapliga, paradiska spääxet Stalin! Hann stanna och äta lite förrätt innan jag fick vara så god att ta och åka tillbaka till Kna för att få någon timme sömn (var kanske hemma halv fyra och uppe sju igen:) )

Halv nio i morse var jag i församlingshemmet och började ställa i ordning inför konfirmanddagen. Temat Jul stod på schemat. Konfirmanderna (vi samlade alla samtidigt) roterade i fyra grupper: julpynt (dekorera ljus), avslappning (högläsning av julevangeliet ur bibel för barn), jullekar (gömma nyckel blev en ny favorit) och julspel (vi dramatiserade julevangeliet med kläder och allt). En lyckad rolig dag!

Efter konfirmanderna var det Bröllop!!!! Ett riktigt första advents bröllop! R och S ville ha det lite mindre och hemligt så jag hade verkligen kämpat med att inte säga något till de andra i träningsgruppen (jag hade fått lov att berätta det för J).
Döm om min förvåning när det bara är fem minuter kvar och LK (Lasse Kongo), M, GL (Gay Lord), E, D, mfl stormar in! (Det visar sig att de på träningen igårkväll (fredag) hade fått reda på det av E och M (brudens broder) och beslutat att dyka upp såklart!). Riktigt roligt! I kyrkan satt nu massvis med orinterare:)

R och S sa ja till varandra! Om än att jag chockade R med att han skulle få säga alla S namn och mellannamn gick det superbra och var sådär härligt mysigt och fint som ett bröllop ska vara!

Efter vigsel roade sig minst sagt M:s son J med att kast/hälla rikligt med ris på brudparet:)

Två fantastiska dagar! Nu är det bara själva första advent kvar imorgon också.. det blir ett marathon av magpirr dethär. ..skulle även behöva ett stopp i mitt dataspelande för att få lite tid med uppsaten...ber till Gud om bönesvar på den karaktärstillägget (det "lilla") som behövs!

Inga kommentarer: