tisdag 25 november 2008

Anti pluttinutt

Jepp det blir temat tills på söndag: -En anti-Pluttinutt jul!
Läste på lunchen idag en julbilaga till blt som var helt smockad av "en riktig jul" berättelser etc. Ge upp! Den riktiga julen var för 2000 årsedan! Det är nästintill omöjligt att vi idag med våra begränsningar kan uppnå denna! Och framförallt vill vi uppnå en "riktig jul"? Vad ska vi då drömma om?

Förra året var jag åsna i predikan...i år vill jag vara något annat...jag har bara inte kläckt vad än!?

Fick lite ideér av min kära biskop Antjé Jackelén i måndags då jag träffade henne på Stiftsfullmäktige.
Hon upprepar orden: Vi är inte i underhållningsbranschen utan i utmaningsbranschen! Jag håller med henne. Vi är till för att utmana!


Skickar idag mitt hjärtas kramar till min vän D som än en gång öppnat sitt hem till en medmänniska som annars skulle kastats ut på gatan! (D är samma person som fick träffa alla konfirmanderna förra året och som jag utnämnde till: "Jag har träffat Jesus"). En mycket fin artikel gick att läsa i blt om detta...samma dag som pluttinutt jul tidningen faktiskt...tänk att samma dag få både ris och ros blt:) ...nja läser andra dagstidningar också...ibland ska tilläggas...då vi inte har några dagstidningar på jobbet...ännu en jättedum grej


Har fått en liten bebis idag (om min sportcykel är en het Italienare är min lilla nya PRIVATA dator en bebis!) som jag inte riktigt vet hur jag ska hantera dock...vill att min lillebror ska komma hem nu och lära mig allt han kan kring denna apparat!


Har tema bön med konfirmanderna denna veckan. En vecka som alltid medför ett uppsving i mitt egna böneliv som jag är jättetacksam för...hoppas jag alltid kommer ha konfirmander...vad skulle jag göra utan?

Inga kommentarer: