tisdag 18 november 2008

Livsvisdom VI

Ikväll har SKUN (min kära ungdomsgrupp) varit hemma hos mig i Staun och hälsat på. Jag brukar bjuda på något mattema "nyttigt, ganska nyttigt och inte så nyttigt" och på dagens meny stod Scones. De inte så nyttiga gjordes på vetemjöl, de lite mer nyttiga på mindre vetemjöl mer havregryn och linfrö, och de nyttiga med grahamsmjöl och solrosfrön. ..och...nja....till dagens livsvisdom:

ANVÄND Bakpulver INTE Bikarbonat...bara för att de börjar på samma bokstav betyder det inte att de smakar likadant!!! Ah....

Himla typiskt men också en himla mysig kväll. "Sedvanligt" (det är andra hösten i rad vi har en kväll hemma hos mig vilket gör att en tradition har skapats: En gång ingen gång, Två gånger=tradition!) hade vi också en liten tävlig och idag handlade den om: Sant eller Falskt. Sant ikväll var t.ex. att Buffalo Bill har en stad uppkallad efter sig och falskt att de tre tjejerna i Sex and the city som inte bär huvudrollen gick och blev nunnor i slutet av serien (om den nu anses vara slut?...ja nunnor är de iallefall inte än).

Annars är frustrationen av att inte ha någon jobbdator (eller jobbmobil som jag fick erfara idag på förmiddagen då jag egentligen var ledig och fick ta emot samtal från administrationen) på topp och arbetsuppgifter hopar sig! Imorn är det också till råga på allt Barn och Ungdomsmöte: Upp till kamp!

Inga kommentarer: