tisdag 11 november 2008

Jobbdatorn...ta i hand..en kränkning?

..har gått till de sälla jaktmarkerna...vila i frid

Vad ska jag göra nu utan dator på jobbet?...vem behöver dator och telefon...pah:)

Tänk på det här med att vissa människor känner sig kränkta när de möter människor som inte vill ta dem i hand...JAMEN SLUTA! Det är inte en kränkning!
Här är två tänkbara scenario:

Ta i hand...nä jag är förkyld. -Okej! Tycker de flesta

Ta i han...nä jag är religiös. -Inte okej! Tycker tydligen alldeles förmånga!

Att ta seden dig man kommer innebär inte för mig att fundamentalt se att alla måste göra likadant! Det handlar om respekt! Hade jag ordagrant tagit seden dit man kommer hade jag troligtvis inte mått så bra idag (heligt vatten i Indiens tempel som jag egentligen var enligt seden lagd att dricka...). Mångfald handlar om olika uttryck! Alla måste inte ta i hand, inget att bli kränkt för...det är respekten som behövs!

Inga kommentarer: