måndag 31 december 2007

1 tim och 20 min kvar...

...Tills det smäller och dånar över fisktorget och jag o mina vänner står och fryser rumpan av oss för att "visst är det fint med raketer"...jepp jepp klart det ska smälla:)

Ett fruktansvärt gott härligt skönt Nytt År önskar jag alla av mitt hjärta!


Nu ska vi här hemma (efter att ha intagit en trerätters middag...jag lyckades få in ett "Mat hallelulja Amen!" innan vi börja äta) ta och leka oss fram till det nya året. Vi börjar med den berömda leken "Crazy Feet" vilket innebär att vi i par tävlar om vem som kan hålla mest kort i luften mellan olika väl valda delar av våra kroppsdelar t.ex. axel-knä. kind-hand etc. ....aldrig att jag tänker förlora den lätte.

Sakta men säkert håller predikan inför imorn bita sig fast...vilken är den mest pedagogiska sättet att gå tillväga imorn....kanske ska ta med ett vinglas upp i predikstolen "Någon som känner igen dethär?"....hm....njä ska inte spela på människors "Nä usch nu syndar vi igen" känslor...varför kan vi inte bara släppa att Gud och Jesus skulle ha något emot att vi har det kul och trevligt tillsammans med våra nära och kära!

Lova digsjälv (a la nyårslöfte) att leva som du vill!

Inga kommentarer: