onsdag 5 december 2007

All julmat är väl naturligt vegetariskt?

Ahhh

Jag har stött på en stötesten, arkilleshäl eller en liten liten uppförsbacke.


HUR SKA JAG KLARA AV ATT INTE ÄTA KÖTT I JUL???


Vem ska äta massvis med prinskorvar blandat med brunkål om inte jag?

Imornkväll kommer första testet...är inte säker på hur jag ska göra. Kanske jag gör ett "vuxet" undantag. Eller så väntar jag med undantaget till lilla julafton...eller så äter jag bara julgröt hela julen igenom...plus glögg för den är också nästan vegetarisk...om man tar bort russinen.


Imorn ska jag börja med att vara politiker på vårt extrainsatta barn-och ungdomsnämndsmöte. Framförallt är det skolnedläggningarna eller den sk. Lokalbehovsutredningen som ska beslutas. Efter gruppmötet ikväll är jag mer viss om att vi kommer få ett bra och enigt beslut om hur vi ska klampa vidare i denna otroliga historia.

Sen ska jag försöka hjärntvätta in texter på de Luciasånger vi ska sjunga nu till helgen och nästa vecka. Planera inför barntimmeavslutningarna på måndag och tisdag...funderar på att prata om Maria, Ängeln, Josef, Åsna, Krubba, Stall, Hedar, Gåvor ...ni vet de där sakerna som hör den kommande julen till och som jag tror de flesta 3-5 åringarna har koll på.

Sen kommer den beryktade julbuffén...Ahhhh -Att äta eller inte äta kött, det är frågan...

3 kommentarer:

Bella sa...

Som medlem av köttets vänner så förstår jag inte alls.... ;-)
Ska bli kul att se hur du reder ut det hela.
Men jag måste säga att jag är imponerad över att du skonar de stackars russinen. :-)

Anonym sa...

Anna!

Vegetarisk julbordsmässa (alltså en profan mässa med utställningar och montrar, inget sånt vi sysslar med i kyrkan) kommer gå av stapeln på Chokladfabriken i Malmö på lördag. Hett tips!
Kram
Rixman

AnnA sa...

Grymt häftigt initiativ. Kanske ska se det som ett tecken för att ta mig till Skåne i helgen:)