måndag 10 december 2007

Ah missade nästan föräldrarna

Barnen är viktiga! Så viktiga att jag ikväll under barntimmeavslutningen i princip uteslutande pratade med och till barnen...typiskt:)

Försvann in i den lilla bubblan "Här är vi och jag försöker fånga er maximala uppmärksamhet"...för barnen märker så väl när de inte står i centrum. När de inte är de som tilltalas eller förväntas lyssna. ...därför när jag kände att vi (läs jag och de 18-19 barntimmebarnen) hade pratat färdigt gick vi direkt över till att sjunga den andra avslutande julpsalmen istället för att ge några "svavelrykande ord" till föräldrarna...men det kommer fler julavslutningar och framförallt fick vi fika, dansa runt granen och träffa tomten efterråt.


Barntimmeavslutningar och Sveriges Religiösa läge år 2030 har idag snurrar i mitt huvud...fast det förståss mina tankar om när media ska sluta prata om att det går så bra för Sverige nu inför jul och koncentrera sig på den utsträckta fattigdomen som faktiskt finns i Sverige idag...och som inte minst drabbar ca 116 000 barn...har jag också funderat på.

Sen kan jag bli lite bubblande i skratt när jag tänker på M:s försvarstal på innebandyträningen idag då hon blev tillsagd att inte vara mogen för sin ålder: "Med mycket barnasinne kommer jag säkert till himmelen" (fritt citerat efter mitt utmattade huvud)

Inga kommentarer: