torsdag 6 december 2007

"Nä du lilla tjej, du är bara pastorsadjunkt"

Idag liksom många dagar i våra liv som människa har varit omtumlande.

-Nä du lilla tjej, du är bara pastorsadjunkt

Coolt..eller? Vad svarar man på detta? Spontant svarade jag:

Nä du! Ingen snuttifiering tack!

Det är inte okej! Inte ens i trängda lägen att trampa ner på andra för att de:

1. Är yngre än dig själv

2. Har ett annat kön

3. Innehar en befattning/tjänst som är "lägre" än din egen

4. Har en annan politisk åsikt

5. Har en annan bakgrund ekonomiskt, uppväxt, hudfärg etc.


Min hud på min lilla näsa växer till sig en anning. Alla erfarenheter som inte dödar är i längden positiva erfarenheter (sen att jag tror på ett liv och paradis efter döden är en helt annan sak).


Hur långt kan det egentligen vara till 2 feb 2047?...då går jag (enligt dagens prognoser) i pension!:)

Inga kommentarer: