måndag 17 december 2007

Jag har ett uppdrag!

Nästa år smäller det!...Rättare sagt inte lite varsomhelst eller närsomhelst utan exakt:

3-8 Augusti i Kristianstad!

Då går Svenska kyrkans Ungas riksmöte: Uppdraget av stapeln.

Till detta har jag ett särskilt uppdrag (detta vet jag för att det bl.a. står det på min rygg på en alldeles ny huvtröja).

Jag har ansvar för att det blir ett någorlunda (positivt) gudstjänstliv för de ca 2 000 deltagarna. Såklart är jag inte den enda ansvariga men med den kompetensen att jag har varit på flera riksmöten förrut och har en liten aning om vad det här med gudstjänstliv går ut på känns det riktigt inspirerande att sätta tänderna i "uppdraget".

För att inte avslöja förmycket om vad som kommer att hända med gudstjänstlivet kan jag säga att det blir en stor Inledningsmässa första dagen. Andra kvällen blir det "Mässor i massor", tredje en stor Friluftsgudstjänst, den fjärde fortfarande lite osäkert men förmodligen en midnattsmässa och den femte och sista dagen en Avslutningsgudstjänst. Till detta kommer att det varje dag kommer erbjudas morgonmässa och förmodligen inredas ett kyrkorum på Yllan (eller vad centret nu heter i Kristianstad) där vi kommer ha vissa aktiviteter under luncher etc.

Wow! Svenska kyrkans Unga ska ha rikstmöte i Lunds stift! Senast det hände var 1998 och då var vi i....trumvirvel....metropolen....dit alla vill...där alla egentligen vill bo...nämligen...den grymt härliga staden....med de underbara människorna...platsen du aldrig glömmer.... KARLSKRONA!

Därifrån kan vi dra slutsatsen, att nästa år firar inte bara jag tio årsjubileum som kristen (uttalat/offentligt kristen) utan även Lunds Stift får än en gång arrangera ett riksarrangemang! Underbart!

Inga kommentarer: