lördag 1 december 2007

Hit med fotdj*vlen -Jag är läkare

Sitter alltjämt och försöker få ihop morgondagens Första Adventsgudstjänst. Har fortfarande förmycket jag vill säga samtidigt som jag förbjuder mig att prata om mer än en röd tråd...dvs det största jobbet är att sålla...hur många gånger kommer jag inte få hålla Adventsgudstjänster i mitt liv...Jag behöver inte ta med allt imorn (sen att jag somna på soffan, sett Troja och spelat Spindelharpan har inget med denna sena timme att göra...)

Men vilken tråd är bäst tills imorn?

Under konfirmanddagen "Tema jul" idag har jag knåpat ihop en åsna. Grått filttyg, garn och två knappar har blivit en ganska söt kasperdocka, nu saknas bara tungan. Dock är jag inte helt överrens hur stor del åsnan får imorgon, hela predikan? Början, slutet? Kanske en liten bit i mitten? Ahhh, dessa frågor... och vem bryr sig mest om dethär? Bara jagsjälv såklart. Patetiskt:)

Nästan lika patetiskt som min vän som jobbar som läkare här i kna. På nått sätt fick han för sig att han ville se på min fot. Jag vägrar! Då fick jag en: Hit med fotdj*vlen, jag är läkare! ...sen när har en läkare fulla rättigheter till sina medmänniskors ägodelar? (Har jag som präst liknande rättighet till själen, inre livet?)...Patetiskt:)

1 kommentar:

Bella sa...

Tycker du ska utkräva fotmassage om någon nödvändigtvis vill leka med dina fötter.