måndag 24 december 2007

Nu ska här firas jul!

Kaffet är kokat, alla predikningar och gudstjänster förberedda...NU SKA HÄR FIRAS JUL!

Gick upp lite extra tidigt i morse för att få allt klart. Känns helt fantastiskt. Wow att både få jobba och fira jul, trodde det skulle kännas lite "ah nä, jobba" Fast den känslan har aldrig infunnit sig. Vaknade med det där pirret i magen...det man hade när man va liten...eller jaja jag har aldrig riktigt blivit av med det pirret...det är ju julafton!

Den gemensamma nämnaren för de fyra gudsjänterna jag ska fira nu under julen är: DEN STORA JULEKRAMEN! Tänkte helt enkelt att församlingen skulle klä ut sig lite till Jesus (innan de ev klär ut sig till andra grejer), bli lite som Jesus och sprida lite julvärme!

Jepp jepp nu börjar de övriga familjen vakna. Som vanligt blir det frukost tillsammans med årets julfilm...en film jag tyvärr inte få vara med och se då jag ska till kyrkan och spela julspel med barnen.

Sen blir det julmat...Lutfisk i massor! Kanske en tomte...eller en snäll far som delar ut alla de massvis paketerna som ligger under vår gran här...ahhhh.... och sen bär det av till kyrkan och julbön. En runda till lite övrig släkt står sen på schemat....och förhoppningsvis kommer jag någorlunda i säng...för imorn 0630 ska jag sjunga introitus (liturgisk sång på julotta som går sjukt högt) på den första julottan och klockan 0800 blir det en andra julotta med julgröt.

Sen...ja vad ska jag göra sen...hm...det börjar på S och slutar på OVA. ...ända fram till Påska

Inga kommentarer: