onsdag 5 december 2007

"Jag är er nya konfirmandpräst"

Idag har jag inte bara lite mer officiellt blivit en kollega kortare (vi går från tre till två präster... eller rättare sagt vi går från två ordinarie till en ordinarie) utan jag har också fått en del grejer nu inför våren (såklart inkl det jag haft nu i höst)

*En konfirmandgrupp a 27 konfirmander

*Ett konfirmandläger

*En sorgegrupp (aldrig haft innan...måste samla lite mer kött på benen innan den starten 2 jan)

*Palmsöndagen (familjegudstjänst i bönhuset...tror jag det var)

*Nyårsdan (som tur väl är gudstjänsten inte förrän klockan fyra)

mm

Plus! Idag fick jag reda på att skolan kommer och har julavslutningar! Den 21 december ska jag hålla två av de fem vi totalt har. Ska bli riktigt kul!...däremot vet jag inte riktigt vad de vill att jag ska säga...något om tomten?:)

För första gången i mitt liv vet jag nästan exakt vad jag gör ända fram till mitten av juni nästa år ...ja nästan ända fram till den 9 augusti har jag koll på var jag ska vara (förutom präst förstås för det fortsätter jag att va...på det ena eller andra sättet) ... Detta är något unikt.


En stor ljusglimt denna dag har varit då jag var och träffade min blivande konfirmandgrupp. De var lite konfunderade varför jag var där när de kom "Åh, ska du leka med oss idag?" "Hej! Ska du vara med?"

När min kollega sen började med att berätta att han skulle börja jobba i grannförsamlingen till efter jul tittade några på mig och munviskade "Är det därför du är här?" När jag nickade blev svaren oavkortat "Ja!" eller "Yes" vilket känns riktigt roligt.
Verkar vara en helgo grupp, lite stor men tillsammand med vår goa pedagog ska vi kunna göra mycket fram till sommaren.

1 kommentar:

Anonym sa...

Glöm inta att du ska åka skidor med dina "snälla" vänner med...