lördag 8 december 2007

Jag har fått en bebis! Eller en italiensk kille ...har inte riktigt betämt mig

Kan själv inte riktigt identifiera min nya cykel som en bebis...ändå påstår folk i min närhet att jag pratar bebisspråk med den...märkligt.

Däremot skulle jag kunna tänka mig att döpa den till något italienskt. Det är en italiensk cykel i blått och vitt med små röda och gröna inslag...typiskt en liten vildruffsig kallufs på en ursnygg italienare...måste bara hitta ett passande namn. Pasta Alfredo, Roberto...sen tar det stopp i mina otroligt stora italienska kunskaper.

När jag inte hämtar träningsredskap i Falköping läser jag just nu HP (Harry Potter) på svenska. Likt när jag läste den på engelska får det gärna ta lite tid...vill suga i mig vartenda kapitel.

Dock har jag just nu, de senaste kapitlen i boken haft den lilla ovanan att göra hundöron och understrykningar med tankarna "Detta måste jag ta upp på skolavslutningarna alt. konfirmanderna, predikningar etc.!!" Jag erkänner jag är sk. ARBETSSKADAD!

Erkänner också att jag för andra gången i rad får tårar i ögonen då Harry Potter begraver...ja vem det nu är han begraver...genom att gräva graven för hand mm

Tänk vad cermonier betyder mycket för oss människor. Hur skulle vi klara oss utan dem? Vem kan inte ta frågan på fullaste allvar när en man frågar mig om det idag är okej att även män har handbuketter (handbukett att lägga på kistan alt. lägga ner i graven tillsammans med kistan)...något som enligt traditionen "förr" bara var för kvinnorna i sällskapet. Tänk! Att idag har vi ändå kommit så långt att vi erkänner att både män och kvinnor kan/får sörja och ha behov av att visa sin kärlek. ...litet men stort


Regn eller inte! Nu ska jag snart ut och cykla på....ja vad han nu ska heta förnått...

Inga kommentarer: