onsdag 19 december 2007

Människor är bra trevliga...hur otrevlig får jag vara?

Har idag haft min första "dörrförsäljare" konfrontation. Då jag percis kommit hem från ett sorgehusbesök (vilket fortfarande är något av det "trevligaste" uppgifterna jag har som präst) hade jag full prästmundering på mig (dvs. prästshorta...vilket jag inte alls tänkte på just då).

-Hej, oj hej...eh...jag kommer från Hyresrättsföreningen

Han vill såklart att jag ska gå med i föreningen...

Efter ett tag inser jag att han VERKLIGEN inte tänker ge sig förän han fått skriva mitt namn på sin lista över nya infiskade medlemmar. Jag slingrar mig med det vanliga "ekonomiska biten att vara med i alla föreningar" berättar dock till hans fördel att "min dusch har ju varit mögglig ett tag nu". I bakhuvudet har jag också mitt husbolag som idag både fixat mitt kylskåp (JAAAAA) och hängt en söt liten julklapp på dörrhandtaget...hur hemskt kan det vara...

...har mycket att pyssla med inför julen...hur lång tid har jag att prata med denna mannen...hur ska jag få honom att gå?...Då! Då kommer jag på att jag har prästshorta....precis då jag tänkt gå till lite mer "otrevlig" attack mot inkräktaren vid dörren...Tusan också!..annars hade det varit en baggis.

...men när han säger: "Med tanke på den nya regeringen vi har nu, är det ju säkrats att vara med." Aj aj aj aj aj ....fel tå att trampa på:) ...han fick inte äran att skriva upp mitt namn på sin lilla lista. ...och jag måste gifta mig med någon som är bra på att öppna dörren och ta försäljare! Gärna en söt hemmaman med bra bollsinne, musiksmak och andedräckt. Fritt fram:)

Inga kommentarer: